search slide
search slide
pages bottom

Dieta 36s

Dieta 36s jest stosunkowo nową dietą na polskim rynku prowadzoną w zupełnie inny sposób, niż inne diety. Zazwyczaj o diecie możemy tylko poczytać na ogólnikowych portalach internetowych albo dowiedzieć się u dietetyka. Twórcy diety 36s uznali najwyraźniej, że czegoś tu brakuje – i zaoferowali wszystkim pragnącym stracenia na wadze swą autorską usługę. Przepisy, poradniki motywacyjne, i inne porady psychologiczne dotyczące tego, jak wytrwać w diecie. To bardzo istotne, abyśmy przy odchudzaniu zadbali także o naszą psychikę, myśli – bo jedynie wytrwałość pomoże nam w osiągnięciu postawionego sobie celu. Teraz za 40 zł można “kupić” dietę. Wchodząc na stronę autora dowiemy się, co konkretnie jest zawarte w tym czterdziestozłotowym pakiecie.

A znajduje się tam sto przepisów na dania, którymi możemy się odżywiać. Twórcy dają nam więc bardzo wygodne rozwiązanie – możemy SAMI dobierać sobie dania, które lubimy, które najzwyczajniej w świecie nam smakują, a jednocześnie nie sprawią, że przybierzemy na wadze. Wykorzystanie ich przepisów pozwala na stworzenie trzytygodniowego planu żywieniowego, który można stosować później naprzemiennie bez końca. Co jeszcze jest istotne w tej diecie? Nie każe ona przyjmować nam żadnych specyfików chemicznych. Możemy więc być spokojni o ukryte koszty, których w przypadku tej diety najzwyczajniej w świecie nie ma. Nie będziemy więc martwić się o efekty uboczne podobnych kuracji. Wszystko to jest w stu procentach bezpieczne.

Jeśli więc próbowałeś już wielu diet, a żadna nie przyniosła efektu lub nie wiedziałaś jak ją stosować, to może warto dać szansę diecie 36s? Czy wydanie czterdziestu złotych naprawdę jest dużym wydatkiem w zamian za piękną sylwetkę? Warto spojrzeć na to z jeszcze jednej strony. 40 zł to o wiele mniej, niż wydalibyśmy na nowe, większe spodnie czy większą sukienkę. Podjęcie ryzyka może przynieść bardzo mało szkód, a skutkować wieloma korzyściami. Zdrowa, bezpieczna dieta, która oferuje nam dokładne porady dotyczące jej prowadzenia to coś, co pomoże nawet nowicjuszom w dziedzinie odchudzania!

Dieta Ornisha

Pomysłodawcą diety Ornisha jest doktor Ornish. W latach siedemdziesiątych rozpoczął swoją pracę nad dietą, a potem przez wiele lat ją ulepszał. Jest to niskotłuszczowa dieta wegetariańska, w której nie trzeba bacznie obserwować kalorii w produktach, które zjadamy. Jeśli więc nie lubi się mięsa, a chce schudnąć, to jest zdecydowanie jedna z lepszych propozycji. Czym jednak Ornish rozsławił swoją dietę? Jej stosowanie zaczął polecać ludziom chorym na miażdżycę i – jak się okazało – pozwoliła ona im wyleczyć się w zupełności. Wywołało to prawdziwą sensację i stało się przyczynkiem do burzliwych rozmów na temat diety. Na połowie lat dziewięćdziesiątych w Polsce ukazała się książka dr. Ornisha pt. “Eat More, Weigh Less” (“Jedz więcej, waż mniej”).

Dr. Ornish to amerykański naukowiec, a jak wszyscy wiemy w USA problem z otyłością jest ogromny. Niemal na każdym skrzyżowaniu ulic największych miast znajdują się fastfoody sieci McDonalds i KFC. To z kolei wpływa niekorzystnie na zdrowie i wygląd mieszkańców tamtejszych rejonów. Prowadzący zabiegane życie ludzie nie zwracają uwagi na to, co jedzą. Dieta dr. Ornisha stała się jedną z najbardziej popularnych, jako świetny sposób na walkę z otyłością. To z całą pewnością o czymś świadczy – w końcu USA to kraj zmodernizowany, który bada wszystko, co możliwe. Sam fakt, że ta dieta tak się tam przyjęła dodaje jej wiarygodności. Dieta ta jest w całości zgodna z metabolizmem człowieka.

Co można więc jeść stosując tę dietę? To bardzo ciekawe pytanie. Jest to jedna z nielicznych diet, w której wyodrębnioną taką grupę produktów, w których jeść można bez ograniczeń. W tej grupie znajdują się rośliny strączkowe, owoce (wszystkie, bez wyjątków), zboża i warzywa. Z umiarem natomiast trzeba jeść niskotłuszczowy nabiał, białka jajek i produkty dietetyczne typu “light” dostępne na rynku. Oczywiście, jak w każdej diecie, istnieje tu także lista produktów zakazanych. I tak – nie można spożywać alkoholu, tłuszczy podanych jako oliwa, oleje, margaryna, awokado, oliwek, orzechów, cukru, słodyczy, miodu i przede wszystkim – mięs.

Wspomagacze diety

Aby dieta przyniosła oczekiwane efekty większość osób zażywa tak zwane wspomagacze czyli substancje, które przyśpieszają przemianę materii jak również pomagają utracić zbędne kilogramy. Wspomagacze diety to wszystkie substancje w postaci tabletek, herbatek i wielu innych środków. Niektóre środki mają działania przeczyszczające, które przyśpieszają pozbycie się tłuszczu z naszego organizmu a tym samym przyśpieszają utratę naszej wagi. Niestety takie wspomagacze mają również negatywny wpływ na nasz organizm ponieważ zahamowują prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Każde takiego rodzaju wspomagacze można kupić bez recepty niemal w każdej aptece. Wśród tych wspomagaczy wyróżnić można między innymi: herbatkę zieloną oraz czerwoną, Chrom, Dieta Kapuściana w kapsułkach oraz wiele innych rodzajów. Jednak z biegiem rozwoju medycyny w aptece pojawiają się coraz to nowsze produkty odchudzające, które są coraz to bardziej skuteczne. Jeżeli chcemy osiągnąć szybsze efekty diety niestety musimy zapłacić sporą sumę za odpowiednie wspomagacze, które przyśpieszą utratę naszej wagi.

Dieta chronometryczna

Jeśli nie masz nadwagi, ale zauważyłaś, że niedawno lekko przybrałaś na wadze, pewnie od razu zapaliła się w Twojej głowie czerwona lampka. Dobrze jest w takich sytuacjach pomyśleć o tym, co zrobić, by zahamować tycie. Wiadomym jest, że nie chcemy wtedy rezygnować z tych dań, które jemy na co dzień. Czy jest to konieczne? Być może nie. Istnieje dieta, która nie przyczynia się wprawdzie do tego, że chudniemy, ale na pewno pozwala kontrolować naszą wagę i sprawić, by ta nie wzrastała. Dlatego jest ona właściwie bardziej sposobem na życie, niż sposobem na odchudzanie. Nie wymaga ona wyrzeczeń, a jedynie odrobiny samodyscypliny. Dzięki temu będziemy mogli być spokojni o to, że nawet nie stając co wieczór na wadze, najzwyczajniej w świecie nie przytyjemy.

Dieta chronometryczna, bo o niej mowa, to nic innego jak tylko stosowanie wiedzy na temat tego, co możemy jeść i kiedy. Zakłada ona, że większość składników odżywczych powinniśmy naszemu organizmowi dostarczyć do godziny czternastej. Do tej godziny nasz organizm najlepiej radzi sobie z trawieniem pokarmów, natomiast nie magazynuje aż tak dużych ilości tłuszczu, jak w godzinach późniejszych. Jedzenie wieczorami bywa zabójcze – wtedy tyjemy najbardziej. Powinniśmy więc wyrzekać się jedzenia czegokolwiek w godzinach wieczornych, a ostatnia przekąska powinna być przez nas zjedzona na dobre dwie godziny przed snem. Te zasady nie są trudne do stosowania, ale nie można pod żadnym pozorem z nich rezygnować. Co również jest ważne, dieta ta zakłada jedzenie posiłków trzy razy dziennie. Nie można odpuścić sobie ani jednego z posiłków. Szczególnie ważne jest śniadanie, które ma dostarczać energii na cały dzień, a ma zostać jedynie wsparte przez późniejszy obiad i kolację.

Dlatego właśnie śniadanie powinno być naprawdę solidne. Nic nam się nie stanie, jeśli o poranku zjemy wędliny i tłuste mięsa. Musimy jednak uważać, by później jeść oszczędniej. W międzyczasie możemy jeszcze pożywiać się dodatkowo owocami lub przekąskami ekologicznymi. Podczas obiadu postarajmy się jeść warzywa i lekkie dania, które nie będą bardzo tłuste. Dobrze jest dla przykładu jeść wtedy ryby, które dostarczają nam dużo białka. Kolacje natomiast powinny być delikatne. Mogą to być różne dania owocowe lub warzywne, ewentualnie mogą to być również chude mięsa.

Dieta bezglutenowa

Dieta bezglutenowa zakłada zupełne wyeliminowanie z pożywienia pokarmów zawierających gluten. Gdzie natomiast możemy znaleźć gluten? Otóż gluten możemy znaleźć w pszenicy, życie i jęczmieniu. Często znajduje się także w innych ziarnach i nasionach. Stosuje się go w różnych przypadkach. Jest absolutną podstawą u ludzi, którzy są na gluten uczuleni. Co ciekawe, wyjątkiem jest owies, który glutenu nie zawiera. Nie mniej jednak – w Polsce często zanieczyszczony jest przez inne zboża, co wiąże się z koniecznością wyłączania z diety także jego. Ale czym właściwie jest gluten? To roślinne białko. Mimo rozwoju technologii, nie udaje się wyeliminować jego działania na osoby spożywające ziarna.

W diecie bezglutenowej zastępuje cztery podstawowe zboża glutenowe (pszenica, żyto, jęczmień oraz – w Polsce – owies) przetworami naturalnie bezglutenowych zbóż (ryż, proso, kukurydza, gryka). Ciężko jest całkowicie unikać glutenu, który jest obecny w bardzo wielu produktach spożywczych. Można go znaleźć w wędlinach i innych mięsnych przetworach. Poza mięsami występuje on także w słodyczkach (czekoladzie na przykład). Poza tym znajduje się on w serach, jogurtach, śmietanach, ketchupach, majonezach, przyprawach, napojach (na przykład zbożowych kawach). Obecny jest nawet w suszonych owocach. Dlatego właśnie tak ciężko jest ustalić jadłospis dla diety bezglutenowej.

Nie jest to łatwe, ale jeśli ktoś koniecznie chce uniknąć glutenu, musi sumiennie sprawdzać etykietę produktu. Po czasie możliwe jest dojście do wprawy, wybranie kilku ulubionych, „bezpiecznych produktów”. Ciężko jest znaleźć taką listę, ponieważ tego rodzaju jedzenia jest niezwykle mało. Okazuje się jednak, że niektórzy nie mogą sobie pozwolić na to, by tej diety nie przestrzegać. W takim wypadku problem jest naprawdę duży. Dieta bezglutenowa powinna być więc stosowana tylko z konieczności, ponieważ sama w sobie nie jest szkodliwa dla osób nieuczulonych. Dlatego też nie powinniśmy się obawiać wszechobecnego glutenu, jeśli nie jesteśmy na niego uczuleni. Pamiętajmy więc o tym wszyscy na następnych zakupach. Gluten jest zły przede wszystkim dla alergików. Mimo to da się go omijać poprzez dokładne sprawdzanie produktów.

« Previous Entries