search slide
search slide
pages bottom

Dieta Atkinsa

Dieta Atkinsa jest inna od wszystkich diet. Zazwyczaj zostajemy zachęceni do tego, aby zrezygnować z tłustych potraw, a więc odmówić wszystkim kuszącym jajecznicom na bekonom, szynkom, kiełbasom, kurczakom, wątróbkom, hamburgerom… Tymczasem dieta Atkinsa mówi o tym, że wcale nie trzeba z nich zrezygnować. Mało tego – wszystkie te przysmaki, które wymieniłem przed chwilą, znajdują się w dietetycznym jadłospisie proponowanym przez twórcę diety. Gdzie więc tkwi sekret? Dieta Atkinsa zakłada, że podczas jej stosowania nie powinno się spożywać węglowodanów. A więc to cukry stają się źródłem całego zła, które powoduje u ludzi tycie. I zdaniem autora diety, jedzenie tłuszczów wcale nie powinno być zabronione. Sekret tkwi także w tym, że należy odpowiednio te tłuszcze przyjmować, to znaczy w taki sposób, by nasz organizm dobrze radził sobie z ich przyswajaniem.

Autorem tej diety jest kardiolog z wieloletnim doświadczeniem. Jest więc mało prawdopodobne, by proponował coś, co zupełnie nie ma żadnego naukowego potwierdzenia. Już wiele lat temu opublikował książkę, w której opisał tę dietę, a ona stała się bestsellerem na długie miesiące, sprzedając się w dziesięciu milionach egzemplarzy. Do dziś jest jedną z najbardziej popularnych diet w USA, a jej popularność stale rośnie w Europie i Azji. W ramach tej diety powinno się zjadać duże ilości tłuszczy łączonych z białkami. Jednak nie jest to dieta cud. Ten sposób odchudzania ma także wielu przeciwników. Co zarzucają oni diecie Atkinsa? Okazuje się, że lista ta nie jest wcale taka krótka.

Najbardziej należy się jednak skupić na podstawowych zarzutach. Środowiska lekarskie zarzucają, że dieta ta stosowana przez dłuższy czas może być tragiczna w skutkach dla naszego zdrowia. Powoduje ona wiele chorób, takich jak miażdżyca czy choroba nerek. Dlaczego? Zjadanie dużej ilości tłuszczów powoduje wzrost poziomu cholesterolu we krwi. Co więc na to odpowiada kardiolog? Przecież jest to osoba, która dobrze powinna znać układ krążenia człowieka. Doktor Atkins twierdzi, że jest to jedynie okres przejściowy, przez który organizm musi się przyzwyczaić do nowego sposobu żywienia.

Tłuste jedzenie

W niektórych krajach możemy zauważyć, że w barach króluje tłuste jedzenie, która aż pływa w tym tłuszczu. Oczywiście niekorzystnie wpływa to na naszą dietę. Spożywając takie tłuste jedzenie dostarczamy naszemu organizmowi bombę kaloryczną, która niekorzystnie wpływa na funkcjonowanie naszego organizmu. Niestety tłuszcz z tego jedzenie będzie obkładał się w postaci tkanek tłuszczowych na naszym ciele. Może także zwiększyć się nasz cholesterol jak również takie jedzenie może doprowadzić do wielu chorób, do których zaliczyć można między innymi: cukrzycę a także otyłość. Tłuste jedzenie powoduje także skoki naszego ciśnienia tętniczego a to z koeli może doprowadzić do zawału serca. Także dieta po takim objedzeniu się tłustym jedzeniem nie ma żadnego sensu ponieważ nasz organizm nie jest w stanie spalić wszystkich tych kalorii podczas godziny ćwiczeń. Jednak takie tłuste jedzenie coraz częściej przewyższa tradycyjne potrawy. Wśród młodzieży najpopularniejszym Fast-foodem jest pizza, kebab, hamburger oraz wiele innych także niezdrowych rzeczy.

Dieta czekoladowa

Diety są przez nas postrzegane w bardzo różny sposób. Większość z nas uważa, że służą one odchudzaniu, a trwać mają przez długie tygodnie tak, by efekt był w ogóle zauważalny. Nie zawsze tak jest. Najistotniejsze jest więc to, aby dobrać dietę odpowiednio do naszego zapotrzebowania. Jeśli jesteśmy osobami ospałymi, a w tygodniu brakuje nam energii do działania, warto zainteresować się dietą czekoladową. Dieta czekoladowa w przeciwieństwie do innych diet jest bardzo przyjemnym i krótkim procesem. Jej głównym założeniem jest to, by wszystko, co zjemy, miało wartość energetyczną nie większą, niż 1000 kcal. Można więc śmiało spożywać czekoladę i nie przejmować się tym, że dostarcza nam ona wiele węglowodanów.

Jest to zupełnie inne podejście do diety niż w przypadku większości nam znanych. Pozostałe diety najczęściej wymagają od nas rezygnowania z konkretnych produktów, dostarczających nam konkretne składniki odżywcze. Często więc znajdujemy diety, w których należy zupełnie wyłączyć ze spożywania cukry czy tłuszcze, w zamian jedząc wiele białek. Tu natomiast możemy w pełni skupiać się na jedzeniu słodkości. Któż z nas nie lubi jeść czekolady i pić kakao? W diecie czekoladowej je się przeważnie trzy posiłki, w których głównym produktem jest czekolada – jak sama nazwa wskazuje. Autorzy diety pomyśleli również o tym, co należy zrobić, gdy między posiłkami odczuwa się głód. Powinno się wtedy… oczywiście – zjadać czekoladę, a dokładniej jedną kostkę gorzkiej.

Na śniadanie dobrze jest więc zjeść czekoladowe muesli lub babeczki, które popijać można ciepłym kakao. Podczas obiadu skupić można się na naleśnikach z masłem orzechowym lub kakaowym jogurtem. Na kolacje mile widziany jest budyń lub owoce z dodatkiem czekolady. Dobrze jest stosować tę dietę podczas weekendu, ewentualnie włącznie z piątkiem, jednak nie dłużej niż trzy dni. Dieta polegająca na jedzeniu tych samych produktów bywa z czasem monotonna i nie może być stosowana na dłuższą metę. Dlatego też jest ona najbardziej zalecana na weekendy, gdzie możemy w pełni oddać się odpoczynkowi i czekoladowemu szaleństwu. Aby dieta była skuteczniejsza, należy każdego dnia wypijać co najmniej dwa litry wody.

Dieta fenotypowa

Dieta fenotypowa jest w ostatnim czasie najbardziej modnym rozwiązaniem dla wszystkich osób, które chcą się zdecydować na diety. Korzystają z nich zwykli ludzie, jak i gwiazdy showbiznesu. Co więc jest tak silnym punktem tej diety, skoro decydują się na nią sławni ludzie? Cóż, odpowiedzi jest wiele. Nie jest to dieta, którą można opisać jakimś jednym, sztywnym jadłospisem. W jej przypadku w Internecie nie uda się znaleźć gotowych rozwiązań w przeliczeniu na kalorie. Dieta fenotypowa polega na dopasowaniu systemu żywienia indywidualnie do każdej osoby. Dlatego też ważna jest ścisła współpraca z dietetykiem.

Bardzo ważne jest, aby przygotowywane przez nas posiłki były dla nas przede wszystkim smaczne. To bardzo ważne, bo pozwala nam lepiej znosić dietę pod względem naszej psychiki. To oczywiste, że ciężko jest nam wytrzymać, gdy musimy wytrwać jedząc te rzeczy, które nam nie smakują. Takie rozwiązania są absolutnie nie do przyjęcia, bo jak wtedy mamy się oprzeć smakowicie wyglądającym kąskom? To niemożliwe! Dlatego dieta fenotypowa ma tę zaletę, że odchudza się w niej smacznie. Dietetyk doradzi nam także na temat tego, jakie produkty absolutnie nie mogą znaleźć się w naszej diecie. To kolejny argument przemawiający za wizytami u specjalisty. Jeśli spróbujemy sami sobie dobrać dietę, możemy nieświadomie zjadać to, co zepsuje cały efekt.

Pamiętajmy także, że przy diecie niezwykle ważna jest detoksykacja. Specjaliści mogą pomóc nam podjąć decyzje dotyczące tego, jak „uzdrowić” nasz organizm – czyli (mówiąc prościej) jak wpłynąć pozytywnie na nasze zdrowie, samopoczucie, a przede wszystkim – naszą dietę. Ważnym elementem każdej diety jest także naturalnie ruch. Jeśli do dobrego odżywiania się dołożymy także ćwiczenia fizyczne stacjonarne, takie jak przysiady czy pompki – efekt będzie lepszy! Ale dla tych, którzy nie lubią tego typu rozwiązań, równie dobra będzie jazda na rowerze czy też długie spacery. To naprawdę kosztuje niewiele wysiłku, a może przynieść wspaniałe efekty! Nie czekaj i już dziś rozpocznij swoją dietę – i nie zapomnij o wizycie o dobrego DIETETYKA.

Dieta diamondów

Niektóre diety wymagają od ludzi wyrzeczeń w postaci wczesnego wstawania i jedzenia posiłków o ściśle określonych porach. Ale dlaczego właściwie ma to wyglądać w ten sposób? Dlaczego ktoś, kto lubi długo spać, a chce schudnąć musi wstawać wcześniej? Takie nakazy zabijają całkowicie przyjemność z wolnego dnia i nie pozwalają należycie odpocząć. Niektórzy z was, właśnie o takich, przedstawionych przeze mnie przed chwilą poglądach, zapewne długo szukali diety, która postawiła by odchudzanie w innym świetle. Dlatego też Dieta Diamonda, którą za chwilę opiszę, jest idealnym rozwiązaniem w tego rodzaju sytuacjach. Nie wymaga wczesnego wstawania, na celu również ma odchudzanie, więc ma wszystko, co potrzebne jest śpiochom z nadwagą.

Dieta Diamonda (a właściwie diamondów) została wymyślona przez dwójkę specjalistów  amerykańskich z dziedziny medycyny naturalnej. Zakłada ona, że człowiek powinien zjadać dziennie trzy posiłki, w tym pierwszy o godzinie dwunastej, a ostatni o godzinie dwudziestej. Jeśli jednak ktoś obudzi się wcześniej i będzie mu doskwierał szczególny głód, może go zaspokoić w prosty sposób, na przykład jedząc świeży owoc lub pić sok ze świeżo wyciśniętych owoców. Z codziennego trybu żywieniowego należy natomiast całkowicie wykluczyć różnego rodzaju mięsa i nabiału. O wiele korzystniej wypadają w diecie bowiem rośliny strączkowe i orzechy. Powinno się unikać spożywania węglowodanów wraz z białkami.

Jaki jest limit możliwych do przyjęcia kcal? Nie ma żadnego! Należy natomiast zachować szczególnie istotne w tej diecie, precyzyjnie wyliczone proporcje. Dla przykładu: białka i tłuszcze mogą nam dostarczyć zaledwie 10% dziennej dawki energii. Więcej, bo trzydzieści procent, mogą dostarczyć nam białka. Jednak zdecydowaną większość, bo sześćdziesiąt procent energii, dostarczyć powinny nam węglowodany. Nie jest do dieta trudna w przestrzeganiu, wymaga jedynie odpowiedniej wprawy. Jestem przekonany, że każdy, kto spróbuje się do niej dostosować, szybko wyrobi sobie odpowiednie nawyki żywieniowe, pozwalające na skuteczne odchudzanie się. Dieta Diamondów jest dietą popularną, a przygotowywanie odpowiednich dań nie wymaga specjalistycznych przepisów. Z całą pewnością jest to dieta dla każdego – jest prosta i nie wymaga wielkich nakładów finansowych, nie trzeba jej bowiem wspierać żadnymi dodatkowymi suplementami diety.

« Previous Entries