search slide
search slide
pages bottom

Dieta antycellulitowa

Cellulit to przypadłość najczęściej dokuczająca kobietom. Kobiety, które mają z nim problem, często nie czują się atrakcyjne – i ciężko jest się temu dziwić, bo wygląda on naprawdę okropnie. Niestety nie jest łatwo się go pozbyć. Często towarzyszy on nadwadze, ale nie zawsze. W wielu przypadkach jest on po prostu wynikiem złego odżywiania się. Zmiana systemu żywieniowego może przynieść więc wymierne efekty w walce z cellulitem. Nie powinniśmy natomiast zapominać, jak ważne – oprócz dobrego odżywiania się – są ćwiczenia fizyczne. Pamiętajmy, że ruch jest najbardziej naturalną rzeczą, która może nam pomóc w zmianie swojego wizerunku. Efekty wypracowane ciężką pracą fizyczną są najbardziej trwałe, choć najciężej jest się na nie zdecydować. Zazwyczaj jest tak, że najtrudniejszym okresem jest kilka pierwszych dni ćwiczeń. Później organizm człowieka przyzwyczaja się do narzuconego przez nas rytmu i wpisuje nasz wysiłek fizyczny w plan dnia. A potem jest już tylko prościej – ciężko wyobrazić sobie dzień spędzony bez ćwiczeń fizycznych.

Cellulit jest defektem kosmetycznym w skórze kobiecej i jest bardzo popularną dolegliwością w społeczeństwie. Wygląda jak “pomarańczowa skórka” i jest przekleństwem płci pięknej. Na ciele zachodzą zmiany skórne, których nie można bagatelizować. Im szybciej rozpocznie się walkę z cellulitem, tym lepiej. Ważne jest to, by miejsca dotknięte cellulitem rozmasowywać i stosować ćwiczenia, które wpływają właśnie na miejsce występowania tego defektu. Dodatkowo pozytywny efekt może spotęgować używanie odpowiednich kosmetyków, takich jak balsamy, maści, kremy, a nawet specjalistyczne żele antyceullulitowe. Poza ćwiczeniami i kosmetykami, równie ważny jest jednak odpowiedni tryb żywieniowy.

Osoba z tą przypadłością powinna zjadać dziennie ok. 5 lekkich posiłków, które razem będą wynosiły ok. 1000 kcal (śniadanie – do 340 kcal, drugie śniadanie – do 140 kcal, obiad – do 400 kcal, podwieczorka – do 70 kcal i kolacji – 250 kcal). By zmieścić się w tych ramach, konieczne będzie włączenie do swego jadłospisu większej ilości warzyw i owoców, które nie są tak ciężkie dla naszego organizmu jak na przykład tłuszcze.

Comments are closed.