search slide
search slide
pages bottom

Dieta antycholesterolowa

Co raz więcej ludzi w Polsce ma problem z cholesterolem. Powoduje on wiele chorób, które mogą przyczynić się nawet do śmierci osoby dotkniętej tą przypadłością. Nadmierna ilość złego cholesterolu tworzy zatory we krwi, co w konsekwencji może skutkować zawałami serca lub udarami. Najpopularniejszą chorobą spowodowaną dużą ilością cholesterolu we krwi jest miażdżyca, powodująca różnego rodzaju zwyrodnienia tętnic. Jeśli więc często brakuje ci oddechu po krótkim marszu pod górkę lub po schodach, może to być wynikiem właśnie nadmiernego poziomu cholesterolu we krwi. Tego problemu nie można bagatelizować. Powinieneś jak najszybciej zainteresować się swoim stanem zdrowia i spróbować na niego wpłynąć. Zwłaszcza, że jest to przypadłość, z którą zdecydowanie można wygrać i walczyć. Nie wymaga ona specjalistycznych operacji, a jedynie zmian w naszym życiu, które zdolni jesteśmy wprowadzić sami.

Powinniśmy więc zadać sobie pytanie, czy warto jest pozostawać w takich sytuacjach bezczynnymi. Czy warto jest ryzykować swoje życie z powodu zabiegania i braku refleksji na temat swoich dolegliwości? Walka z cholesterolem nie jest kosztownym procesem. Tak naprawdę jest to stoczenie boju z własnymi przyzwyczajeniami. Wymaga od nas – najzwyczajniej w świecie – zastosowania diety, czyli zmiany swojego programu żywieniowego. Dodatkowym czynnikiem niekorzystnie wpływającym na poziom cholesterolu we krwi jest palenie papierosów. W ten sposób układ krążenia może mieć jeszcze większy problem ze skutecznym transportowaniem tlenu do potrzebujących tego komórek.

Są jednak takie produkty spożywcze, których zjadanie wydatnie przyczyni się do obniżenia poziomu cholesterolu we krwi. Przykładami takich produktów są: wiesiołek (zawiera GLA), chude mięso, lecytyna sojowa, oliwa lub olej rzepakowy (kwasy omega-3), czosnek, botwinka, rzeżucha, szpinak, marchew, kiełki żytnie, sałata, szpinak, czarna porzeczka, natka pietruszki, brokuły, brukselka, dzika róża, kalafior, papryka. Powinno spożywać się wiele owoców, pełnych ziaren i nasion, tłustych ryb morskich, orzechów, migdałów, margaryny, tłuszczy. Bardzo wartościowe mogą się również okazać produkty sojowe. Nie czekaj i już dziś zmień swoją dietę na lepszą!

Comments are closed.