search slide
search slide
pages bottom

Dieta chronometryczna

Jeśli nie masz nadwagi, ale zauważyłaś, że niedawno lekko przybrałaś na wadze, pewnie od razu zapaliła się w Twojej głowie czerwona lampka. Dobrze jest w takich sytuacjach pomyśleć o tym, co zrobić, by zahamować tycie. Wiadomym jest, że nie chcemy wtedy rezygnować z tych dań, które jemy na co dzień. Czy jest to konieczne? Być może nie. Istnieje dieta, która nie przyczynia się wprawdzie do tego, że chudniemy, ale na pewno pozwala kontrolować naszą wagę i sprawić, by ta nie wzrastała. Dlatego jest ona właściwie bardziej sposobem na życie, niż sposobem na odchudzanie. Nie wymaga ona wyrzeczeń, a jedynie odrobiny samodyscypliny. Dzięki temu będziemy mogli być spokojni o to, że nawet nie stając co wieczór na wadze, najzwyczajniej w świecie nie przytyjemy.

Dieta chronometryczna, bo o niej mowa, to nic innego jak tylko stosowanie wiedzy na temat tego, co możemy jeść i kiedy. Zakłada ona, że większość składników odżywczych powinniśmy naszemu organizmowi dostarczyć do godziny czternastej. Do tej godziny nasz organizm najlepiej radzi sobie z trawieniem pokarmów, natomiast nie magazynuje aż tak dużych ilości tłuszczu, jak w godzinach późniejszych. Jedzenie wieczorami bywa zabójcze – wtedy tyjemy najbardziej. Powinniśmy więc wyrzekać się jedzenia czegokolwiek w godzinach wieczornych, a ostatnia przekąska powinna być przez nas zjedzona na dobre dwie godziny przed snem. Te zasady nie są trudne do stosowania, ale nie można pod żadnym pozorem z nich rezygnować. Co również jest ważne, dieta ta zakłada jedzenie posiłków trzy razy dziennie. Nie można odpuścić sobie ani jednego z posiłków. Szczególnie ważne jest śniadanie, które ma dostarczać energii na cały dzień, a ma zostać jedynie wsparte przez późniejszy obiad i kolację.

Dlatego właśnie śniadanie powinno być naprawdę solidne. Nic nam się nie stanie, jeśli o poranku zjemy wędliny i tłuste mięsa. Musimy jednak uważać, by później jeść oszczędniej. W międzyczasie możemy jeszcze pożywiać się dodatkowo owocami lub przekąskami ekologicznymi. Podczas obiadu postarajmy się jeść warzywa i lekkie dania, które nie będą bardzo tłuste. Dobrze jest dla przykładu jeść wtedy ryby, które dostarczają nam dużo białka. Kolacje natomiast powinny być delikatne. Mogą to być różne dania owocowe lub warzywne, ewentualnie mogą to być również chude mięsa.

Comments are closed.