search slide
search slide
pages bottom

Dieta Ornisha

Pomysłodawcą diety Ornisha jest doktor Ornish. W latach siedemdziesiątych rozpoczął swoją pracę nad dietą, a potem przez wiele lat ją ulepszał. Jest to niskotłuszczowa dieta wegetariańska, w której nie trzeba bacznie obserwować kalorii w produktach, które zjadamy. Jeśli więc nie lubi się mięsa, a chce schudnąć, to jest zdecydowanie jedna z lepszych propozycji. Czym jednak Ornish rozsławił swoją dietę? Jej stosowanie zaczął polecać ludziom chorym na miażdżycę i – jak się okazało – pozwoliła ona im wyleczyć się w zupełności. Wywołało to prawdziwą sensację i stało się przyczynkiem do burzliwych rozmów na temat diety. Na połowie lat dziewięćdziesiątych w Polsce ukazała się książka dr. Ornisha pt. “Eat More, Weigh Less” (“Jedz więcej, waż mniej”).

Dr. Ornish to amerykański naukowiec, a jak wszyscy wiemy w USA problem z otyłością jest ogromny. Niemal na każdym skrzyżowaniu ulic największych miast znajdują się fastfoody sieci McDonalds i KFC. To z kolei wpływa niekorzystnie na zdrowie i wygląd mieszkańców tamtejszych rejonów. Prowadzący zabiegane życie ludzie nie zwracają uwagi na to, co jedzą. Dieta dr. Ornisha stała się jedną z najbardziej popularnych, jako świetny sposób na walkę z otyłością. To z całą pewnością o czymś świadczy – w końcu USA to kraj zmodernizowany, który bada wszystko, co możliwe. Sam fakt, że ta dieta tak się tam przyjęła dodaje jej wiarygodności. Dieta ta jest w całości zgodna z metabolizmem człowieka.

Co można więc jeść stosując tę dietę? To bardzo ciekawe pytanie. Jest to jedna z nielicznych diet, w której wyodrębnioną taką grupę produktów, w których jeść można bez ograniczeń. W tej grupie znajdują się rośliny strączkowe, owoce (wszystkie, bez wyjątków), zboża i warzywa. Z umiarem natomiast trzeba jeść niskotłuszczowy nabiał, białka jajek i produkty dietetyczne typu “light” dostępne na rynku. Oczywiście, jak w każdej diecie, istnieje tu także lista produktów zakazanych. I tak – nie można spożywać alkoholu, tłuszczy podanych jako oliwa, oleje, margaryna, awokado, oliwek, orzechów, cukru, słodyczy, miodu i przede wszystkim – mięs.

Comments are closed.