Zdecydowałaś się na dietę i Twój poziom motywacji jego ogromny, jednak jak każdemu zdarzają Ci się chwile słabości, lub niewłaściwe wybory – spokojnie to normalne. Nie każdy od razu został mistrzem odchudzania. Dzisiaj przedstawimy Ci 5 najczęściej popełnianych błędów podczas stosowania diety:

  1. Nagła, szybka, całkowita zmiana w sposobie odżywiania – diety cytrynowe, płynne oparte tylko na owocach, lub inne “szybkie” spalacze kilogramów, owszem często potrafią zdziałać cuda i pomóc Ci pozbyć się przed np. ważną uroczystością kilogramów, jednak często po zakończeniu diety szybko powracasz do starej sylwetki i wagi. Dlaczego? Ponieważ w diecie najważniejsze jest wyrobienie w sobie nawyku zdrowego odżywiania, które na dłuższą metę przyniesie stałe skutki, nie tylko na wesele koleżanki 😉
  2. Brak ruchu przez 30 minut dziennie – owszem zrzucisz wagę poprzez samą dietę, jednak ruch fizyczny, niekoniecznie na siłowni pozwoli Ci szybciej zrzucić kilogramy i cieszyć się fajną sylwetką.
  3. zbyt szybkie zjadanie posiłków – niestety nie przeżuwając dokładnie pożywienia jemy go więcej i co za tym idzie do naszego mózgu później dociera informacja o tym, że jesteśmy głodni. Jaki jest tego efekt? Po szybko zjedzonym zbyt obfitym posiłku jesteśmy przejedzeni. Dlatego radzimy – jedz dłużej, a mniej 😉
  4. Brak równowagi w diecie – często jest tak, że przez cały tydzień jesteśmy w stanie zapanować nad naszym apetytem na orzeszki, chrupki, alkohol, słodkie napoje, fast foody, jednak gdy przychodzi weekend, dajemy sobie wolne od diety i opychamy się słodczami i fast foodami. Niestety taka dieta może przynieść Ci więcej złego niż dobrego.
  5. Nieregularne godziny posiłków – pamiętaj żeby spożywać pożywienie o określonych porach z różnymi przerwami. Dzięki temu Twój organizm wie, że otrzyma pożywienie i nie będzie się musiał martwić o to, czy musi zacząć kumulować drugie śniadanie, na wypadek nie otrzymania obiadku 😉 Regularne posiłki sprawiają, że Twój organizm nie ma potrzeby akumulować nadwyżki jedzenia i spokojnie je wydala. Wypróbuj i zobacz jakie to proste.

Już wiesz jakich błędów należy unikać w diecie. Teraz nadszedł czas na działanie – powodzenia w utrzymaniu zadowalającej diety!