Dlaczego woda miałaby być naszym sprzymierzeńcem w odchudzaniu? Za chwilę się tego dowiemy, jednak wcześniej chciałem przestrzec, że wodą nie zastąpimy innych ważnych składników w naszym organizmie i że nie możemy stosować diety kilkudniowej opartej na samej wodzie, ponieważ przyniesie ona negatywne skutki dla naszego ciała. Pamiętajmy – wszystko z umiarem. Jeżeli nabędziemy kilka zdrowych nawyków żywieniowych, to sami zobaczymy, że z miesiąca na miesiąc będziemy czuć się lepiej, a nasze ciało po pewnym czasie samo się przebuduje, usunie ze swojego organizmu niechciane składniki i zastąpi je wartościowymi. Dzięki temu poczujemy się lepiej, zdrowiej i będziemy szczuplejsi. Same plusy 🙂

Bardzo ważnym elementem diety odchudzającej jest wypicie po przebudzeniu jednej szklanki wody z cytryną, ponieważ pobudza nas to do wstania podobnie jak kawa, oczyszcza nasz organizm z toksyn i uzupełnia braki wody po nocy.

Bardzo ważne jest zastąpienie cukierków, pączków i innych kalorycznych przekąsek np. warzywami, owocami bogatymi w wodę, a jeżeli ich nie mamy? Warto wtedy sięgnąć po szklankę wody i ją napełnić nasz organizm. Najważniejszą sprawą, jest fakt, że mamy sporo nawyków, gdy np. podczas pracy biurowej potrzebujemy sięgnąć po coś. Zwykle wtedy pijemy kawę, jemy ciastka, lub podobne rzeczy, które pobudzają nasz organizm i dają mu poczucie zadowolenia. Dlatego zamiast kawy miej przy sobie szklankę wody z cytryną, a jeżeli lubisz słodycze, dodaj do niej na początku trochę miodu – ten cukier jest dobry i zmniejszająca się jego dawka pomoże Ci odstawić na dłuższa metę prawie bezboleśnie słodycze 🙂

W diecie wodnej, musisz odstawić słodkie napoje, w stylu pepsi, oranżady, ponieważ 250ml takich napojów może dostarczyć do Twojego organizmu nawet 12 łyżeczek cukru, a najważniejsze dla nas jest oczyszczenie organizmu z nadmiaru takich substancji.

Zamontuj w domu filtr do kranu, który oczyszcza wodę. Dzięki temu jej smak nie powinien być najgorszy, a w razie skończenia się wody będziesz mogła napić się tej z kranu 🙂

Przed posiłkiem (pół godziny przed) wypij pół – całą szklankę wody – zmniejszy to poczucie łaknienia i pomoże w trawieniu jedzenia.

Nie pij wody i innych napojów podczas posiłku – popijając potrawy możesz połykać ich większe kęsy, a tym samym zjesz więcej pokarmu, niż potrzebujesz. Dodatkowo taki pokarm się dużej rozkłada, a woda rozcieńcza soki w żołądku, co zaburza procesy trawienne w chwili dostania się do niego pokarmu wraz z wodą. Dlatego jeżeli chcesz schudnąć i nie mieć gazów, wzdęć i zaparć, to nie spożywaj wody podczas posiłku, a pół godziny przed i po.

Po zastosowaniu powyższych wskazówek zobaczysz, że warto stosować dietę wodną, która nieinwazyjnie pomoże Ci oczyścić organizm i zrzucić sporo kilogramów.