Ciężko Ci jest walczyć z nawykiem sięgania po przekąski? Jak mówi stare przysłowie – jeżeli nie możesz pokonać wron kracz jak one. Daj swojemu organizmowi przekąski, ale zdrowe. Dzisiaj przedstawiamy kilka z nich:

  1. Orzechy włoskie – cama ceremonia umiejętnego otwarcia orzecha, dla niejednego z nas jest tajemnicą, a frajda z wydobycia orzecha i jego zjedzenia świetnie zabija czas. Dodając do tego, kwasy omega-3 oraz dużą ilość białka, możemy śmiało stwierdzić, że orzechy są zdrową przekąską. Podobno dobrze też działają na pamięć 😉
  2. Pestki dyni – poza tym, że potrafią zaspokoić głód, to mogą stać się bronią w walce ze złym cholesterolem, ponieważ dzięki folisterolom, zawartym w pestkach dyni, wyrównuje się poziom dobrego cholesterolu w naszej krwi. Dodając do tego fakt, że pestki dyni to bogactwo witamin takich jak B1, B2, B6, C, D, E, K oraz beta-karotenu, fosforu, wapnia, żelaza, potasu i nisko nasyconych kwasów tłuszczowych każdy z nas będzie chciał na pewno sięgnąć po pestki dyni jako przekąskę.
  3. Jabłka – poza tym, że są słodkie, smaczne, niedrogie i można je spotkać w każdym sklepie, to dodatkowo usuwają z naszych jelit złogi, tłuszcze i inne odpaki z procesu trawienia, to jeszcze poprzez zawarte w nich substancje, blokują przedostawanie się złych tłuszczów przez ścianki naszych jelit do krwii. Na dodatek pomagają w regularnym wypróżnianiu się, więc najwyższa pora sięgnąć po zdrowe polskie jabłka – miłej zabawy i odpoczynku 🙂